חולצות בית ספר ראש העין

חולצות בית ספר ראש העין – איכות ליד הבית

מערכת החינוך בראש העין היא מאוד מתקדמת, וניתן למצוא בה בתי ספר רבים ומגוונים. בראש העין ישנם כ-15 בתי ספר יסודיים, בית ספר לחינוך מיוחד ושבעה חטיבות ביניים ותיכונים.

החינוך בראש העין הוא מגוון, וכך לצד המסגרות המסורתיות ניתן למצוא כיום מסגרות תורניות, מסגרות דתיות ומסגרות פלורליסטיות.

לכל בית ספר יש את הכללים והחוקים הייחודיים לו, ולכל אחד סמל משלו ולוגו או מוטו של בית הספר.

על חשיבותה של תלבושת אחידה

בישראל ובעולם נהוג ללבוש תלבושת אחידה לבתי ספר - יש מקומות בעולם שהתלבושת האחידה היא חליפה מלאה, בגד מסוים שמאפיין רק את בית הספר וכלל לא נהוג ללבוש אותו מחוץ לכותלי בית הספר, אך בישראל התלבושת האחידה היא לרוב רק חולצת טי עם סמל בית הספר, שמצטרפת לכמה כללי לבוש בסיסיים.

בעבר היו מספר כללי לבוש שציינו תלבושת אחידה, כאשר חולצת תכלת מכופתרת הייתה פופולרית בקרב בתי הספר הוותיקים, וגם מכנס או חצאית ג'ינס, או מכנס בד בצבע שחור או בצבע כחול היו בגדר חובה בלא מעט מקומות. זה היה קוד לבוש שהיה חלק מחוקי בית ספר, וצוות בית הספר לא אפשר שום גמישות לגביו.

בבתי ספר דתיים החולצה הייתה לרוב ירוקה, ובמקומות מסוימים כתומה, ובמידה מסוימת מסורת זו נשמרה עד היום. הבדים לא היו מכותנה, הם לא היו נוחים או נושמים, ובוודאי שלא התאימו למזג האוויר הישראלי וללחות שלו.  תלמידים רבים ניסו בעבר להתחמק מתלבושת אחידה, בעיקר בשל חוסר נוחות זה, אך הדבר השתנה כשעם השנים החליפו רוב המוסדות הלימודיים את החולצות המכופתרות בחולצות כותנה בצבעים סולידיים של שחור כחול ולבן, ועל חולצות אלה הדפיסו את סמל בית ספר, ובכך הם אפשרו חולצות נוחות יותר אשר מותאמות לעונות השנה השונות.

גורמים חינוכיים והורים אשר דגלו בתלבושת אחידה, טענו שתלבושת אחידה גורמת לצמצום ולביטול ההבחנה בין תלמידים ממעמדות שונים.

לעומת זאת, המתנגדים לתלבושת אחידה מעלים את הטיעונים הבאים:

  • ביטוי עצמי- תלבושת אחידה מצמצמת את הייחודיות של התלמידים. מתן אפשרות בחירת הלבוש מפתחת את העצמאות של הילד ומעודדת את הביטוי העצמי.
  • קניית תלבושת אחידה לכל עונות השנה מגדילה את הוצאות המשפחה. ההורים נאלצים לקנות מספר חולצות לקיץ ולחורף ולהחליף מדי שנה בגלל המידות שמשתנות בין שנה לשנה בטווח גילאי בתי הספר.
  • רכישת חולצות כתלבושת אחידה היא מטלה נוספת ברשימת המטלות שמוטלת על ההורים.

לצד ההורים אשר טוענים נגד התלבושת האחידה, ישנם הורים שמעודדים תלבושת אחידה מסיבות שונות:

  • אחידות - תלבושת אחידה משווה בין התלמידים מבחינה חיצונית ומונעת תחרות של החולצה הכי אופנתית או המותג הכי יקר. תלבושת אחידה גם מונעת אכזבה מילדים שלהוריהם אין יכולת לרכוש בגדי מותגים או בגדים יקרים אחרים, כך שלמעשה התלבושת האחידה אולי לא משווה, אך בהחלט מצמצמת פערים בין תלמידים בני מעמדות שונים.
  • צבעוניות וגיוון - כל אחד יכול לבחור את הצבע שמתאים לו - מגוון החולצות מאפשר בחירה הן בחולצות הקיציות והן בסווצ'רטים החורפיים. הדוגמה יכולה להיות צווארון עגול או וי, בהתאם לטעם האישי של הילד, הילדה, הנער או הנערה, והאחידות אינה נוקשה כבעבר.
  • נוחות - ההשכמה בבוקר היא לא פשוטה למרבית הילדים והנוער, והתלבושת האחידה מסייעת בכך שלפחות אין צורך להתלבט מה ללבוש בבוקר. ההורים לא צריכים לבזבז זמן בוויכוחים עם הילד על איזו חולצה ללבוש, ואפשרויות הבחירה תמיד יגיעו מבין מבחר חולצות בית ספר, כך שגם אם ינסה לבזבז את הזמן בכוח (ועושה רושם שהילדים שלנו כבר התמקצעו בתחום הזה), אחרי משפט או שניים כל שייוותר לו הוא להתלבש ולצאת לכיוון בית הספר.
  • אחריות - באירועים בהם מעורבים ילדים נוספים ניתן לבדל ולרכז את תלמידי בית הספר ולזהות אותם לפי התלבושת האחידה שלהם. סעיף זה חשוב בעיקר בגילי בתי הספר היסודיים אבל לא רק – גם תלמידי חטיבת ביניים (ואפילו תיכון) נוטים לאבד את דרכם בפעילויות שנעשות מחוץ לבית הספר, בעיקר אם אלה נעשות במקומות שהם זרים עבורם.
  • אגב, בבתי הספר שבהם יש תלבושת אחידה, הוכח שיש שיפור ניכר בכל מה שקשור לאקלים החברתי, ולכן מדובר בדבר שאנחנו כחברה ממש לא בשלים לוותר עליו.

היום כבר אין צורך לצאת מגבולות העיר כדי לרכוש חולצות בית ספר איכותיות. ניתן להגיע אלינו לחנות או להזמין און ליין מהאתר, וליהנות בקלות מכל מה שיש לשוק החולצות המודפסות להציע, כאשר אצלנו ניתן לבחור את צבעי החולצות, סוג החולצות וסוג ההדפסה. צוות החנות ישמח לסייע לכם בבחירת החולצות, ולהתאים להן את ההדפסה שמתאימה בדיוק עבורכם.